Stiri si Noutati - informatii de ultima ora

Mare atentie la aceste tepe: Furnizorii de energie insala cetatenii pentru semnarea unor noi contracte

Dupa liberalizarea pietei energiei electrice, numeroase companii de profil au aparut ca ciupercile dupa ploaie, iar multe dintre acestea se folosesc de metode nu tocmai ortodoxe pentru a racola clienti • Reprezentanti de la diferite firme se deplaseaza la usile oamenilor, in special in mediul rural, se prezinta ca angajati ai E.ON si cer oamenilor reinnoirea contractelor de furnizare a energiei

In realitate insa, foarte multe dintre aceste persoane nu sunt reprezentanti ai operatorului de ultima instanta E.ON, ci ai unor firme aproape necunoscute care doresc sa racoleze clienti pentru a le furniza energie electrica pe piata liberalizata

La scurt timp dupa liberalizarea pietei de energie, pe acest sector au aparut numeroase companii care incearca sa faca concurenta furnizorilor de ultima instanta, asa cum este compania E.ON sau Enel, spre exemplu. Acestia se folosesc de diverse metode pentru a racola clienti, iar de cele mai multe ori se prezinta ca fiind angajati ai E.ON si solicita reinnoirea contractelor. In realitate insa, oamenii semneaza contracte de furnizare a energiei electrice cu o alta firma decat pana acum, iar mai departe, acest lucru se simte in facturi si calitatea serviciilor.

De cateva saptamani, angajatii E.ON ii intampina pe clienti cu mesajul: “Atentie la firmele care folosesc in mod abuziv si ilegal numele E.ON pentru a semna contracte noi” si sunt sfatuiti sa verifice daca persoanele care se prezinta la usa lor sunt cu adevarat angajati ai furnizorului sau nu.

Practic, aceste persoane se prezinta ca fiind “de la E.ON” sau “de la lumina” si le spun consumatorilor ca trebuie semnate noi contracte cu E.ON-ul. Cele mai multe victime sunt persoanele in varsta din mediul rural, care nu au acces la informatii despre furnizorii de energie.

“În ultimele luni, numeroase persoane ne-au adus la cunostinta ca au fost induse în eroare, chiar înselate, de reprezentanti ai unor companii de furnizare de electricitate si gaze naturale, în vederea încheierii unui nou contract. Abordarea la domiciliu a consumatorilor, cu solicitarea documentelor de identitate si a unei facturi mai vechi, cu o argumentatie verbala neacoperita de contract si necesitatea unor semnaturi ale clientului pe anumite documente, fara a da timp pentru a fi citite si întelese, reprezinta «reteta» ce ne-a fost semnalata de clienti din judetele: Iasi, Suceava, Botosani, Bacau, Neamt, Alba, Sibiu, Mures si Hunedoara. Orice consumator are dreptul sa îsi aleaga si sa schimbe furnizorul de energie, prin alegerea unei oferte negociate din piata libera, dar în acelasi timp are si dreptul de a nu fi supus unor practici înselatoare, prin omiterea, cu buna stiinta, a unor informatii importante sau prin oferirea unor informatii false”, au comunicat reprezentantii E.ON Romania.

Ce trebuie verificat la semnarea unui nou contract

Autoritatea Nationala de Reglementare din domeniul Energiei (ANRE) a facut o serie de demersuri împotriva celor care distribuie mesaje neadevarate si înselatoare, iar consumatorii sunt incurajati sa sesizeze practicile neconcurentiale ale furnizorilor de energie.

In calitate de client în interactiunea cu un furnizor de energie trebuie citit cu atentie continutul tuturor documentelor puse la dispozitie si nu trebuie semnat nimic daca lipsesc informatii (preturi, termene de plata, valori taxa de reziliere etc.) sau exista câmpuri necompletate.

Loading...
traduceri autorizate Iasi
premium wordpress themes

beton amprentat
inchirieri atv Bran
beton imprime montpellier

Acest website foloseste cookies. Continuarea navigarii reprezinta acceptul dumneavoastra Mai multe informații

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close